•  
  •  
  fa-IR   English (United States)   Türkçe (Türkiye)
اخبار
دسته بندی اخبار
اخبار و رویداد ها
کد مطلب : 379  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 4767   |   تاریخ درج: سه شنبه, آبان 29, 1397   |   ساعت: 12:25 ب.ظ

 

ایجاد بازارچه محصولات ارگانیک در بهشهر و برندسازی انار


به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی بین المللی آذر ستاویز به نقل از خبر گزاری مهر فرماندار بهشهر در گفت و گو با خبرنگار مهر بر ایجاد بازارچه محصولات ارگانیک در بهشهر و برندسازی انار تاکید کرد و گفت: شهرستان بهشهر علاوه بر 1050 هکتار باغ انار بیش از 12 هزار هکتار باغ انار ترش است که به خاطر وجود 13 هزار هکتار باغ انار وحشی و خودرو ، قطب انار منطقه به شمار می رود .

هادی خنجری هدف از برگزاری جشنواره انار اشرف را شناساندن انار بهشهر به استان و کشور و احیای فرهنگ بومی و محلی همچون پخت انواع غذاهای محلی از انار، تهیه رب انار و دیگر فراورده ها برشمرد .

وی افزود: حدود 60 درصد انار برداشت شده از باغ های بهشهر ، به صورت تازه خوری می شود و بقیه به رب ، آب انار و دیگر فراورده ها تبدیل می شود که می توان از این ظرفیت در صنایع تبدیلی و فرآوری بهره جست .

 شهرستان بهشهر به عنوان قطب تولید انار استان مازندران با بیش از 53 درصد تولید انار مازندران و برداشت سالانه بیش از 10 هزار تن انار، دارای 16 رقم انار است که انار شیرین ، ترش ، ملس و شکری از معروف ترین رقم های انار شهرستان بهشهر است که از فراوانی بیشتری نسبت به انواع دیگر برخوردار است. به علت نبود کارخانه و یا کارگاه های بسته بندی در منطقه، تاکنون برندسازی محصول انار این شهرستان امکان پذیر نشده است .

منبع: خبرگزاری مهر

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟