•  
  •  
  fa-IR   English (United States)   Türkçe (Türkiye)
اخبار
دسته بندی اخبار
اخبار و رویداد ها
کد مطلب : 154  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 10628   |   تاریخ درج: يکشنبه, شهريور 19, 1396   |   ساعت: 12:53 ب.ظ

 

ISO هفتاد ساله شد

2017 هفتادمین سالگرد ISO است! داستان ایزو در سال 1946 آغاز شد، زمانی که نمایندگان 25 کشور در لندن برای بحث در مورد آینده استاندارد‌سازی گرد آمدند. یک سال بعد، در 23 فوریه 1947،ISO  رسماً به وجود آمد. در این دوران پس از جنگ، اعضای بنیانگذار از استانداردهای بین المللی به عنوان کلید اصلی تلاش برای بازسازی جهان یاد کردند.


ایزو در طول این سال ها سخت تلاش کرده است تا حلقه های ذینفعان خود را گسترش داده و مخاطبان مختلفی مانند مصرف کنندگان یا کشورهای در حال توسعه را به استاندارد‌سازی تشویق کند. در دهه 1950 تعدادی از کشورهای در حال توسعه به عنوان اعضای جدید عضو سازمان ISO شدند و برای پاسخگویی به نیازهای این اعضا، ISO در سال 1961، کمیته‌ای برای امور کشورهای در حال توسعه (ISO/DEVCO) را تشکیل داد، که به این کشورها کمک می‌کرد تا از استانداردهای بیشتری برای کارهای توسعه در کشورهای خود بهره‌مند شوند. امروزه سه چهارم اعضای ISO از کشورهای در حال توسعه هستند.
کمک به بهبود رضایت و ایمنی مصرف‌کنندگان یکی دیگر از نقش‌های حیاتی استانداردها است. در نتیجه، پیاده‌سازی دیدگاه‌های مصرف کنندگان در توسعه استانداردها به این دلیل که دیدگاه‌های زندگی واقعی به مورد توجه قرار گرفتن مسائلی مانند ایمنی و کیفیت کمک شایانی می‌کند ضروری است. اهمیت این مسأله، درسال 1978 باعث تشکیل کمیته شورای سیاستگذاری مصرف کننده جهت ترویج و تشویق منافع مصرف کننده در استانداردها، که در حال حاضر به طور رسمی به عنوان کمیته ایزو در مورد خط مشی مصرف کننده (ISO/COPOLCO) شناخته می‌شود، شد.
در حفظ ارتباط بین استانداردهای بین المللی، مشارکت مؤثر و وسیع ذینفعان ضروری است. برای اطمینان از یک رابطه قوی میان استانداردها و نوآوری، ایزو روابط همکاری گسترده‌ای با شبکه‌ای از سازمان‌های جهانی و منطقه‌ای، از جمله مشارکت با کمیته بین المللی الکتروتکنیک (IEC) و اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)  داشته و ارتباطات مستحکمی را با بیش از 700 سازمان بین المللی کار در زمینه‌های مربوط به استاندارد‌سازی ایجاد نموده است. علاوه بر این، سهم کسب و کارهای بزرگ و کوچک، مقامات نظارتی و دولت‌ها در سراسر جهان برای عملکرد صحیحISO  ضروری است.

منبع:iso.org

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟