•  
  •  
  fa-IR   English (United States)   Türkçe (Türkiye)
اخبار
دسته بندی اخبار
اخبار و رویداد ها
کد مطلب : 144  |   تعداد نظرات: 0   |   تعداد بازدیدها: 9881   |   تاریخ درج: چهارشنبه, مرداد 11, 1396   |   ساعت: 11:40 ق.ظ

 

سالروز ولادت امام رضا (ع)

سلام بر تو اى امام هشتم، اى فرزند پیامبر و على، اى پاره تن فاطمه، اى جگر گوشه حضرت موسى بن جعفر، و اى امامى كه هر لحظه دل هاى ما به شوق دیدار حرم مطهّرت مى تپد، سلام بر تو اى على بن موسى الرضا، و سلام بر پدارن بزرگوارت و فرزندان پاك و معصومت.


  

فرارسیدن یازدهم ذى القعده سالروز ولادت هشتمین امام معصوم، خورشید فروزان خراسان، مایه بركت و افتخار كشور ایران، محبوب دلهاى شیعیان، حضرت ابى الحسن على بن موسى الرضا علیه السلام را به همه مسلمانان جهان بالأخصّ شیعیان تبریك مى گوییم.
هشتمین امام اهل بیت، علیّ بن موسی بن جعفر بن محمّد بن علیّ بن الحسین بن علیّ بن ابی طالب علیهم السّلام است، که در مدینه متولّد شده است. پیشوای هشتم علیه السلام در بندگی خدا یگانه عصر خود بود. علم و دانش آن حضرت به احکام الهی و معارف دینی و تفسیر و تأویل آیات قرآن محدود نمی‏‌شد. که به جهت این علم نامحدود از سوی پدر و جدّش «عالم آل محمّد» لقب یافت.
امام رضا علیه السلام به خاطر موفقیت‌ها و پیروزی‌هایی که در صحنه‏‌های علمی و فرهنگیِ مختلف کسب کرد، از سوی علما و دانشمندان اسلامی، ایشان مجدِّد قرن دوم تاریخ تشیّع به شمار آمده‌‏اند. منزلت و موقعیّت علمی امام رضا علیه السّلام به حدّی چشمگیر بود که دوست و دشمن بر آن اعتراف داشته در برابرش سرتعظیم فرود آوردند.
دوران امامت امام رضا علیه السلام از نظر سیاسی و فرهنگی از حساسیت ویژه‌‏ای برخوردار بود و اوضاع سیاسی فرهنگی در جهتی پیش می‌‏رفت که افکار را متوجه مکتب اهل ‏بیت که در وجود آن حضرت خلاصه می‏‌شد، می‏‌کرد. در بعد سیاسی، هارون می‏‌پنداشت با به شهادت رساندن موسی ‏بن جعفر علیهما السلام اوضاع سیاسی بر وفق مراد او پیش خواهد رفت، ولی واقعیت خلاف پندار او را نشان داد. در بعد فرهنگی نیز علاوه بر رویارویی جبهه امامت با عقاید و آرا گوناگون کلامی و فلسفی که در پی سیاست درهای باز حکومت عباسیان، وارد جامعه اسلامی شده بود، امام هشتم علیه السلام رهبری مذهبی جامعه را بر عهده داشتند، و ایشان این مهم رابه خوبی به سرانجام رسانیدند.
روابط عمومی شرکت آذرستاویز ولادت هشتمین امام شیعیان را به پیشگاه حضرت ولی عصر عجّل الله تعالی فرجه الشریف تهنیت و شادباش می گوید .

 

نام
نام خانوادگی
ایـمیل

ذخیره اطلاعات


 
 
 
ثبت نام فراموشی کلمه عبور؟